Nyt Grand Prix 5000 dæk fra Continental

Nyt Grand Prix 5000 dæk fra Continental

Continental Grand Prix 5000 – afløseren for den legendariske Grand Prix 4000-serie er kommet!

Continental har lanceret efterfølgeren de kalder Grand Prix 5000.
GP4000 S II har været rost for sine fremragende køreegenskaber, men den nye GP5000 er endnu hurtigere, mere komfortabel, lettere og har forbedret punkteringsbeskyttelse. Og så kommer dækket nu også i en tubeless version.

LÆS OGSÅ: Se produktet hos Cykelpartner

Hvad er nyt i Continental Grand Prix 5000?

I årevis har forgængeren GP 4000 S II været det mest solgte racer dæk, og stort set alle cyklister har kørt på et sæt af disse legendariske dæk.
Continental har derfor taget sig god tid til at udvikle ikke bare en ny version af GP 4000, men i stedet en værdig efterfølger med synlige forbedringer.

Det allerførste er nok at Continental nu for alvor melder sig ind på markedet med en tubeless version af Grand Prix dækket.
Continental har indtil nu været en af de få producenter uden det slangeløse dæk i sortimentet. Det hul bliver nu lappet med Grand Prix 5000 TL som er et tubeless dæk designet til at passe til næsten alle tubeless og tubeless ready fælge uanset mærke.

Erstatningen for clincher foldedækket GP 4000 S II hedder Grand Prix 5000 og er forbedret på flere punkter.

Ifølge Continental består Grand Prix 5000 af deres egen Black Chili Compound gummiblanding, nu i en forbedret udgave, der giver endnu lavere rullemodstand.

Continental GP5000 Detaljer
Teknologier brugt i Grand Prix 5000

Deres patenteret Vectran™ Breaker indlæg er ligeledes forbedret så der opnås en endnu bedre punkteringsbeskyttelse.
Vectran ™ Breaker er let, fleksibel og beskytter effektivt mod skarpe genstande ift. nylon alternativet.

Med dækket introducerer Continental også et par nye teknikker:

Lazer Grip erstatter det velkendte Grand Prix 4000 S II dækmønster. Tidligere var mønstret præget ind i dækket. Med Lazer Grip “løfter” mønstret sig nu ud fra siden af dækket, hvilket skulle give forbedret greb i sving og reduceret drag.

Den anden nye teknik i Grand Prix 5000 er Active Comfort Technologi der absorberer vibrationer og gør kørslen mere jævn.

Alle disse forbedringer giver tilsammen, glattere gummi med lavere rullemodstand, bedre greb, højere komfort og bedre punkteringsbeskyttelse. Opskriften på det ultimative allround racer dæk mener Continental.

Forskellen mellem Grand Prix 5000 og Grand Prix 4000 S II

De nye teknologier giver dækket målbare forbedringer i forhold til sin forgænger. Testresultater viser følgende for Grand Prix 5000:

  • 12% mindre i rullemodstand
  • 20% bedre punkteringsbeskyttelse
  • 10 gram lettere for 25 mm udgaven

Med disse forbedringer, sammen med introduktionen af en tubeless version, har Continental virkelig rykket ved grænserne for et allround racer dæk. Mon ikke tiden vil vise at Grand Prix 5000 og tubeless udgaven Grand Prix 5000 TL overtager favorit rollen som nogle at de mest populære dæk til race. Vi glæder os ihvertfald til at få rullet masser af kilometer på dem.

I hvilke versioner og størrelser kommer GP 5000?

Den normale (clincher) version af Continental Grand Prix 5000 kommer i følgende størrelser:

  • 700 x 23 (200 g)
  • 700 x 25 (215 g)
  • 700 x 28 (235 g)
  • 700 x 32 (290 g)

Grand Prix 5000

Tubeless versionen Continental Grand Prix 5000 TL bliver tilgængelig i disse størrelser:

  • 700 x 25 (300 g)
  • 700 x 28 (345 g)
  • 700 x 32 (370 g)

Grand Prix 5000 Tubeless

Hvor kan det købes?

Vi har spottet at Cykelpartner har fået det på lager  – se dagsprisen her:

Clincher versionen:

Continental Grand Prix 5000 - Foldedæk - 700x25c (25-622)

Continental Grand Prix 5000 - Foldedæk - 700x25c (25-622)

Cykelpartner

329.00 kr.

TIL BUTIK

Tubeless versionen:

Continental Grand Prix 5000 TL - Tubeless dæk - 700x25c (25-622)

Continental Grand Prix 5000 TL - Tubeless dæk - 700x25c (25-622)

Cykelpartner

399.00 kr.

TIL BUTIK

Hold dig opdateret med produktnyheder. Tilmeld dig vores nyhedsmail


LÆS OGSÅ: 6 tips til hvordan du gør din cykel forårsklar